(interactive) page numbers / page numbering
I wish for an interactive page numbering tool, that let's you place a field for autogenerated page numbers in your document or just a section of it.
Here is my idea (translated by google):
I love taking notes at university with Goodnotes. However, I find it cumbersome to add page numbers by hand to large documents. I use my own template for Goodnotes, which has a free field for page numbers at the bottom. I would like a function in Goodnotes that allows me to automatically generate page numbers and place them where I want.
My idea includes a kind of "text box" whose content can be specified, but can also contain "variable document information" such as the page number: The content of the text box in "edit mode" could then look like this: [Page <pn>]
The result would look like this:
Page 1: "Page 1"
Page 2: "Page 2" ... you get the idea.
<pn> is the placeholder for the respective page number. Other document details are also conceivable, such as storage location, creation date, version, etc.
In edit mode, the "text box" should, as the name suggests, be editable, i.e. text, design, appearance and font should be editable. In addition, in this mode, the positioning on the page or pages should also be able to be specified. This positioning should then be automatically adopted on all pages on which this box should be visible. It should also be possible to specify which ones these are in edit mode. It would also be conceivable to be able to specify different boxes of this kind with different content for different sections in the same document, or to restart the numbering, etc.
In the specific case of numbering, I think it would be good if you could not only display the current page number in the document for each box, but also start your own numbering.
Here is my idea (original in German):
Ich liebe es, meine Aufschriebe in der Universität mit Goodnotes anzufertigen. Jedoch finde ich es bei großen Dokumenten umständlich Seitenzahlen per Hand hinzuzufügen. Ich benutze eine eigene Vorlage für Goodnotes, die unten am Rand ein freies Feld für Seitenzahlen hat. Ich wünsche mir eine Funktion in Goodnotes, über die ich automatisiert Seitenzahlen generieren und diese an der gewünschten Stelle platzieren kann.
Meine Idee beeinhaltet eine Art "Textbox", deren Inhalt festgelegt werden, aber auch "variable Dokumenteninfos" beinhalten kann wie zum Beispiel die Seitenzahl: Der Inhalt der Textbox im "Bearbeitungsmodus" könnte dann so aussehen: [Page <pn>]
The result would look like this:
Page 1: "Page 1"
Page 2: "Page 2" ... you get the idea.
<pn> ist der Platzhalter für die jeweilige Seitenzahl. Denkbar wären aber auch andere Dokumentendetails, wie etwa Speicherort, Erstellungsdatum, Version etc.
Im Bearbeitungsmodus soll die "Textbox", wie der Name schon sagt, bearbeitbar sein, sprich Text, Design, Aussehen und auch Schriftart sollen editiert werden können. Daneben soll man in diesem Modus auch die Positionierung auf der Seite bzw. den Seiten festgelegt werden können. Diese Positionierung soll dann auf allen Seiten automatisch übernommen werden, auf denen diese Box zu sehen sein soll. Welche das sind, soll man ebenfalls im Bearbeitungsmodus festlegen können. Denbar wäre es auch, für verschiedene Abschnitte im selben Dokument verschiedene solcher Boxen mit unterschiedlichem Inhalt festlegen zu können, oder auch die Nummerierung neu zu starten etc.
Zum explizien Fall der Nummerierung fände ich es gut, wenn man pro Box nicht nur die aktuelle Seitenzahl im Dokument anzeigen lassen kann, sondern auch eine eigene Nummerierung starten kann.