set square (Geodreieck) instead of linear
English version:
I'm excited about the new scalable ruler. Angles to the horizontal can also be easily measured and drawn.
BUT: Many colleagues, especially in mathematics, at my school and certainly at many other schools lack a scalable set square as a replacement or supplement. This could also be used to measure angles between two straight lines and not just to the horizontal.
There are some ideas on how to incorporate a set square. However, these set squares do not adjust in size (scaling) when you enlarge or reduce the page. In addition, you cannot draw a line along the “ruler” like the ruler that is integrated into GoodNotes.
In addition, a paper template (checked paper) with 5mm squares would be a perfect addition. Then not every student has to add the template themselves.
In my opinion, a super-super product with no competition. Thank you for that.
Martin Ross, Germany
Deutsche Version:
Ich bin begeistert von dem neuen skalierbaren Lineal. Auch Winkel zur Horizontalen lassen sich problemlos messen und zeichnen.
ABER: Vielen Kollegen, insbesondere in der Mathematik, fehlt an meiner Schule und sicherlich auch an vielen anderen Schulen ein skalierbares Geodreieck als Ersatz oder Ergänzung. Damit könnten auch Winkel zwischen zwei Geraden und nicht nur zur Horizontalen gemessen werden.
Es gibt zwar einige Ideen, wie sich ein Geodreieck einbinden lässt. Diese Geodreiecke passen sich aber in der Größe (Skalierung) nicht an, wenn man die Seite vergrößert oder verkleinert. Zudem lässt sich keine Linie entlang des "Lineals" ziehe, wie bei dem Lineal, was in GoodNotes eingebunden ist.
Zusätzlich wäre eine Papiervorlage (kariertes Papier) mit 5mm Karos eine perfekte Ergänzung. Dann muss nicht jeder Schüler die Vorlage selbst hinzufügen.
Meiner Meinung nach ein Super-Super-Produkt ohne Konkurrenz. Vielen Dank dafür.
Martin Roß, Deutschland
-
EinNameWäreGut commented
Sehr gute Idee, vermisse ich schon lange